တန်ဆောင်မုန်း လပြည့် ည နဲ့ လွဲမှားေ နတဲ့ အယူအဆ… တန်ဖိုးမဖြ တ်နိုင်တဲ့ နေ့တစ်နေ့ပါ

(တန်ဆောင် မုန်းလပြည့် ညသ ည် သူခိုးကြီးည လုံးဝမဟုတ်ပါ။)

တန်ဆောင်မုန်း လပြည့်ည သည် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်တို့၏ နေ့ထူးနေ့မြတ်ဖြစ်ပါသည်။မြတ်စွာဘုရားသည် အဇာတသတ် ရှင်ဘုရင်းအား သာမညဖလ သုတ်တော်ကို ဟောတော်မှု၍ဘုရင်နှင့် တကွ နောက်ပါပြည်သူ (၁) သိန်းခန့် ဗုဒ္ဓဘာသာ ဖြစ်တဲ့ ညကြီးပါ။

ဒီလို ကြီးကျယ်ခ န်းနားတဲ့ ဗုဒ္ဓဘာသာနေ့ကြီးကို မသမာသူများက စုတ်ပျက်အောင် သူခိုးညဆိုပြီးနာမည်တပ်လိုက်တော့ အမှန်တရားက ပျောက်ကွယ်သလို ဖြစ်သွားပါတယ်။

တန်ဆောင်မုန်း လပြည့် ည နဲ့ လွဲမှားေ နတဲ့ အယူအဆ

တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်ည၌ ပစ္စည်းခိုးရခြင်းအကြောင်း

( ကျီးမနိုးပွဲ )

လွန်လေ ပီးသော ရှေ့အခါက ယောကျာ်း သားများ ရှင်လိင်ပြန်ကြရာဝယ် ဆေးမှင်ကြောင်ထိုးသည့် ဓလေ့သည် အထင်အရှား ရှိခဲ့၏။ ရှင်ဘုရင်မှ အစချီကာ မင်းညီမင်းသား မှူးမတ်သူကြွယ် ကုန်သည်လယ်လုပ် စသော လူယောကျာ်းတို့သည် ဆေးမှင်ထိုးကြလေသည်။ အခုခေတ်ကဲ့သို့ ကြုံသလိုထိုးကြခြင်းမဟုတ်ချေ။ အခါကောင်းကို စောင့်ဆိုင်းကာ မှောင်ခန်းခေါ် မှင်ထိုးသည့်အခန်းတွင် ပွဲပေး၍ ထိုးရပါသည်။

ထိုသို့ ထိုးခဲ့ပြီးသော ယောကျာ်းတို့သည် တန်ဆောင်မုန်လပြည့်ည နက္ခတ်စုံချိန်တွင် ကြောင်တက်ကြောင်ဆင်းဆေးအစောင့်တို့သည်တန်ခိုးပြသည့်ဟု အယူရှိသောကြောင့် အရှင်မသိသော ပစ္စည်းကို ခိုးယူကာ ခိုးကွင်း၌ ထားမြဲဖြစ်၏။

ထိုးကွင်းဆိုသည်မှာ ခိုးရာပါပစ္စည်းအား ဘယ်သူဘယ်ဝါအိမ်မှ ပစ္စည်းဖြစ်ကြောင်း ခိုးကွင်းတွင် စာကပ်၍ ထားကြသည်။ထိုသို့ ခိုးရာတွင် အသက်ရှိသောအရာကို ခိုးယူနိုင်စွမ်းသော သူသည် လူစွမ်းကောင်းဖြစ်၏။

ရှေး အခါက နွား များနှင့် လူအိပ်နေသော ကုတင်ကိုလူမနိုးအောင်ထမ်း၍ ခိုးကွင်း၌လာထားကြသည်။မနက်မိုးလင်းသော အခါပစ္စည်းရှင်များက သင်္ကန်းအစုံဖြင့် မိမိတို့၏ ပစ္စည်းများကို လာရွေးယူရပြီး ကထိန်ပွဲကို ဆင်နွဲကြသည်။

တန်ဆောင်မုန်း လပြည့် ည နဲ့ လွဲမှားေ နတဲ့ အယူအဆ

ပစ္စည်းခိုးလို့ လူမိသောအခါတွင် ထိုသူကိုဖမ်း၍ ခိုးကွင်းတွင် ကတုံး တုံးကာပြာလူး၍ ထားကြသည်။ ကထိန်ပွဲတွင် ထိုခိုးသားကို ရွာလူကြီးက တရားသူကြီးလုပ်ကာ တရားဆိုင်ခန်းဖြင့် ဟာသ လုပ်ကြပြီး ရဟန်းဝတ်ေ စမြဲဖြစ်သည်။ ဒီဘက်ခေတ်ရောက်လာတော့ တန်ဖိုးရှိပစ္စည်းတွေကို တကယ်ခိုးလာကြတယ်။

လမ်းတွေပေါ်မှာ ကျတ်သရေမင်္ဂ လာမရှိအောင် ရုပ်ပျက်ဆင်းပျက် ဆိုင်းဘု တ်တွေဖြုတ်ချအရက်ဘီယာ အစားအသောက်တွေ ပလူးပျံအောင် ပြန့်ကျဲနေတယ်။ အပျော်ကနေ အပျက်ဘက်ကိုဦးတည်လာကြတယ်။အမှန်တရားကို ဗုဒ္ဓဘာသာ မြန်မာလူမျိုးတွေ သိစေချင်၍ ရည်ရွယ်ရင်း…။

တန်ဆောင်မုန်း လပြည့် ည နဲ့ လွဲမှားေ နတဲ့ အယူအဆ

မူရင်း ကောက်နှုတ်ချက်အား လေးစားစွာဖြင့် ပြန်လည်ဖော်ပြအပ်ပါသည်…။

(တန္ေဆာင္ မုန္းလျပည့္ ညသ ည္ သူခိုးႀကီးည လုံးဝမဟုတ္ပါ။)

တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ည သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔၏ ေန႕ထူးေန႕ျမတ္ျဖစ္ပါသည္။ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဇာတသတ္ ရွင္ဘုရင္းအား သာမညဖလ သုတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မႈ၍ဘုရင္ႏွင့္ တကြ ေနာက္ပါျပည္သူ (၁) သိန္းခန႔္ ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္တဲ့ ညႀကီးပါ။

ဒီလို ႀကီးက်ယ္ခ န္းနားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာေန႕ႀကီးကို မသမာသူမ်ားက စုတ္ပ်က္ေအာင္ သူခိုးညဆိုၿပီးနာမည္တပ္လိုက္ေတာ့ အမွန္တရားက ေပ်ာက္ကြယ္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။

တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ည၌ ပစၥည္းခိုးရျခင္းအေၾကာင္း

( က်ီးမနိုးပြဲ )

လြန္ေလ ပီးေသာ ေရွ႕အခါက ေယာက်ာ္း သားမ်ား ရွင္လိင္ျပန္ၾကရာဝယ္ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးသည့္ ဓေလ့သည္ အထင္အရွား ရွိခဲ့၏။ ရွင္ဘုရင္မွ အစခ်ီကာ မင္းညီမင္းသား မႉးမတ္သူႂကြယ္ ကုန္သည္လယ္လုပ္ စေသာ လူေယာက်ာ္းတို႔သည္ ေဆးမွင္ထိုးၾကေလသည္။ အခုေခတ္ကဲ့သို႔ ႀကဳံသလိုထိုးၾကျခင္းမဟုတ္ေခ်။ အခါေကာင္းကို ေစာင့္ဆိုင္းကာ ေမွာင္ခန္းေခၚ မွင္ထိုးသည့္အခန္းတြင္ ပြဲေပး၍ ထိုးရပါသည္။

ထိုသို႔ ထိုးခဲ့ၿပီးေသာ ေယာက်ာ္းတို႔သည္ တန္ေဆာင္မုန္လျပည့္ည နကၡတ္စုံခ်ိန္တြင္ ေၾကာင္တက္ေၾကာင္ဆင္းေဆးအေစာင့္တို႔သည္တန္ခိုးျပသည့္ဟု အယူရွိေသာေၾကာင့္ အရွင္မသိေသာ ပစၥည္းကို ခိုးယူကာ ခိုးကြင္း၌ ထားၿမဲျဖစ္၏။

ထိုးကြင္းဆိုသည္မွာ ခိုးရာပါပစၥည္းအား ဘယ္သူဘယ္ဝါအိမ္မွ ပစၥည္းျဖစ္ေၾကာင္း ခိုးကြင္းတြင္ စာကပ္၍ ထားၾကသည္။ထိုသို႔ ခိုးရာတြင္ အသက္ရွိေသာအရာကို ခိုးယူနိုင္စြမ္းေသာ သူသည္ လူစြမ္းေကာင္းျဖစ္၏။

ေရွး အခါက ႏြား မ်ားႏွင့္ လူအိပ္ေနေသာ ကုတင္ကိုလူမနိုးေအာင္ထမ္း၍ ခိုးကြင္း၌လာထားၾကသည္။မနက္မိုးလင္းေသာ အခါပစၥည္းရွင္မ်ားက သကၤန္းအစုံျဖင့္ မိမိတို႔၏ ပစၥည္းမ်ားကို လာေ႐ြးယူရၿပီး ကထိန္ပြဲကို ဆင္ႏြဲၾကသည္။

ပစၥည္းခိုးလို႔ လူမိေသာအခါတြင္ ထိုသူကိုဖမ္း၍ ခိုးကြင္းတြင္ ကတုံး တုံးကာျပာလူး၍ ထားၾကသည္။ ကထိန္ပြဲတြင္ ထိုခိုးသားကို ႐ြာလူႀကီးက တရားသူႀကီးလုပ္ကာ တရားဆိုင္ခန္းျဖင့္ ဟာသ လုပ္ၾကၿပီး ရဟန္းဝတ္ေ စၿမဲျဖစ္သည္။ ဒီဘက္ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ တန္ဖိုးရွိပစၥည္းေတြကို တကယ္ခိုးလာၾကတယ္။

လမ္းေတြေပၚမွာ က်တ္သေရမဂၤ လာမရွိေအာင္ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ဆိုင္းဘု တ္ေတြျဖဳတ္ခ်အရက္ဘီယာ အစားအေသာက္ေတြ ပလူးပ်ံေအာင္ ျပန႔္က်ဲေနတယ္။ အေပ်ာ္ကေန အပ်က္ဘက္ကိုဦးတည္လာၾကတယ္။အမွန္တရားကို ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ သိေစခ်င္၍ ရည္႐ြယ္ရင္း…။

မူရင္း ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္အား ေလးစားစြာျဖင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္…။

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *